Catalan English Spanish

Redacció de Text Publicitari

Ago 01 2013

silvia civit

Sílvia Civit, Redactora. Textos comercials i publicitaris pensats per fer desitjar un producte i enfocats al consumidor.

Tenim un producte molt bo, oferim un servei d'alta qualitat, treballem de forma artesanal... però ho sabem transmetre correctament als nostres clients? I als vianants que passen per davant de la botiga? I als nostres usuaris d'internet?

Saber el què hem de dir i com ho hem de dir és molt important a l'hora d'explicar el nostre producte o servei als nostres consumidors. En molt poc temps, hem de saber seduir-lo, motivar-lo i fer el nostre producte irresistible i diferenciador.

Avui en dia, és molt normal copiar els textos d'altres negocis. A internet podem trobar-hi de tot. Però el nostre producte és igual que el de la competència? O té alguna cosa especial que el diferencia i que per això el consumidor ens compra a nosaltres?

En el món de la publicitat existeix un tipus de professional, molt poc conegut entre la gent del carrer, però que realitza una tasca veritablement important en el món publicitari: el copywriter o redactor de textos publicitaris.

Què és un copywriter o redactor de textos publicitaris?

És un redactor creatiu especialitzat en comunicació. És a dir, és un persona que ven un producte mitjançant la paraula escrita. Sap mimar-la, trobar la millor, li dóna la volta, l'analitza... i sap quina posar en cada moment, ja sigui en textos llargs (fulletons, catàlegs, webs, etc.) com en frases curtes (slogan, anuncis, etc.), en forma de guions (vídeos corporatius o de marca...) o inclòs amb una sola paraula com passa a l'hora de crear un nom per una empresa o producte.

copywriting-o-redaccion-publicitaria

Els textos no s'escriuen tots iguals ni a l'atzar. Els textos s'elaboren segons uns criteris com poden ser el mitjà, l'objetiu a aconseguir, el públic objectiu, diferenciar-se de la competència, etc. El redactor professional s'adapta al públic que va dirigit. El coneix molt bé i sap quines motivacions el mouen. No és el mateix vendre roba per a adolescents (entre 13 i 19 anys) que per un públic de 40. Ni un cotxe per a gent jove que busca emocions fortes que per un pare de família que té clar que necessita capacitat i prestacions. El missatge és diferent , el llenguatge canvia i les motivacions són unes altres.

El redactor sap trobar les paraules i el to adequat, comunicar de forma clara i breu.
Un text, evidentment, el pot escriure qualsevol persona..., però un text efectiu que compleixi amb la seva missió de vendre, millor deixar-ho en mans d'un redactor professional. Tot el món pot escriure, però el projecte que hagi comptat amb un redactor publicitari té un clar avantatge.

 

Aquest lloc fa servir cookies, pròpies i de terceres entitats, per a finalitats estadístiques i d’anàlisi de la navegació dels usuaris a fi d’oferir-los un millor servei. Si vol conèixer més sobre les cookies i l’ús que en fem, consulti la nostra Política de Cookies. Si continua navegant per el nostre lloc web, entenem que vostè accepta les nostres cookies; recordi que sempre podrà deshabilitar-les i/o revocar el seu consentiment seguint les indicacions de la nostra Política de Cookies..